2016年1月8日金曜日

Az év kandzsiösszetételei 創作四字熟語コンテスト 2015

A kandzsialkotó pályázat mellett itt van még a 四字熟語-alkotó pályázat is, amiről teljesen el is felejtkeztem, pedig már írtam róla korábban is.
Az alábbiakban következzék a díjazott alkotások közül néhány:


責任十代 [szekinyin dzsúdai] A választói korhatár lecsökkentése  18. éves korra.
 
仮装狂騒 [kaszó kjószó] A halloweeni jelmezes felvonulások, bulik, amelyek egyre népszerűbbek.


歐行民族 [ókó minzoku] A szíriai menekültek Európába való átkelése.


福婚悲嬢 [fukukon hidzsó]  Az énekes Fukujama Maszaharu 福山雅治 házasságkötése, amivel sok női rajongója szívét törte össze.


山震水鳴 [szansin szuimei]  Vulkánkitörés, tájfunok és nagy esőzések okozta károk.



子増改革 [kozó kaikaku]  Kína véget vet az egykepolitikának.



自撮棒使 [dzsidoribósi]  A szelfibotok elterjedése. 




2014:



雪歌繚乱 [szekka rjóran]  A Jégvarázs アナと雪の女王  és annak betétdalának (ありのままの) hatalmas sikere.




瞬火中東 [sunka csútó] A közel-keleti helyzet súlyosbodása.


掌壁告白 [sóheki kokuhaku]  Kabedon!  




 

2 件のコメント:

  1. Nagyon találóak. Nekem is van 自撮棒, igaz, nem szándékosan szereztem, hanem egy kiegészítő szettben volt gópróhoz 笑

    山震水鳴 - ez olyan költőies :)

    返信削除
    返信
    1. Nem ismerem az európai viszonyokat, de a 自撮zás nekem nagyon ázsiai szokásnak tűnik, főleg a vietnámiakkal van ilyen tapasztalatom :)

      削除

注: コメントを投稿できるのは、このブログのメンバーだけです。